Szűrés

Belépés

szótár

 

A szakiskolai fejlesztési program 2003-2006

Helyszín: 
4

A megjelölt fő célok megvalósulását az alábbi fejlesztési irányok mentén kívánja a Minisztérium elősegíteni:
A szakiskola általánosan művelő, a tankötelezettség teljesítését, a tanulók iskolában való benntartását segítő funkciójának érvényesülése érdekében meghatározó erővel bír a 9-10. osztályban folyó közismereti, szakterületi és szakmacsoportos képzés tartalmának megújítása, színvonalának emelése, az oktatás, a képzés és a nevelés hatékonyságát, eredményességét növelő programok, módszerek fejlesztésének, kipróbálásának és bevezetésének támogatása. A szakiskolai képzés 9-10. évfolyamán folyó pályaorientációs, szakmai előkészítő és szakmai alapozó programok fejlesztése révén jelentős előrelépésre számítanak a szakképzési szakaszba való eredményes átmenet biztosításában, a bukási és lemorzsolódási arány csökkentésében.


A gazdaság munkaerőigényének jobban megfelelő képzettség biztosítása, a pályakezdő szakmunkások munkaerő-piaci értékének növelése, a szakmai életút biztosabb megkezdése, majd későbbi eredményes korrekciója érdekében a szakiskolákban hatékonyabb és gyakorlatiasabb elméleti képzés szükséges, amelyet ki kell egészíteni a munka világába való belépéshez szükséges ismeretek és készségek elsajátításával. A fejlesztési folyamatban erősíteni célszerű a kamarákkal való kapcsolatfej-lesztést: a kamarákat nemcsak a jelenleg működő képzési rendszer elemzésébe, illetve a döntések előkészítésébe szükséges bevonni, hanem a képzés-fejlesztés folyamatába is. Az új elvárásokhoz igazodóan szükséges a szakiskolai szakmai oktatás módszereinek megújítása. Olyan új módszerek kifejlesztése, bevezetése a feladat, amelyek elősegítik a tanulók tanulás alatti sikerélményeinek megszerzését, önálló munkavégzésre serkentenek, és ezáltal növelik a fiatalok szakma iránti érdeklődését, továbbá jelentős motivációs erőt adnak a szakképesítés megszerzéséhez.
A gazdasággal való kapcsolat és együttműködés szorosabbá tétele, a gazdaság gyakorlati képzésben való közreműködésének erősítése, illetve a pályakezdő szakmunkások gyakorlati képzettségének növelése érdekében a vállalkozások gyakorlati képzésben való érdekeltségének megerősítését tartják szükségesnek.

Az elgondolások szerint a program forrásaiból támogatást nyújtanak az oktatás és képzés tárgyi feltételeinek javítására, a szakiskolák gép/berendezés- és eszközparkjának tervszerű modernizálására (beruházás). Az eszközfejlesztés elsődleges célja a korszerű ismeretek átadását segítő körülmények és lehetőségek biztosítása, de a korábbi eszközfejlesztési tapasztalatokra is építve, nem elhanyagolható a korszerű eszközök használati lehetőségének ösztönző hatása sem a tanulókra.

Az új elemek (módszerek és programok) szerinti képzés bevezetéséhez feltétlenül szükséges a tanárok, oktatók korszerű pedagógiai és szakmódszertani eljárások alkalmazására történő felkészítése, továbbképzése, valamint a modern oktatástechnikai eszközök hatékony használatához szükséges ismeretek megszerzése. Hasonló jelentőségű a tanárok és szakoktatók felkészítése a fejlesztések nyomán telepített új/korszerűsített gépek/berendezések és eszközök bevezetésére és alkalmazására. A szakiskolai képzés 9-10. évfolyamán folyó pályaorientációra, szakmai előkészítésre és szakmai alapozó oktatásra való további felkészítés, a gyakorlati képzés eredményességének és hatékonyságának fokozása érdekében a szakoktatók elméleti, módszertani és pedagógiai képzésének, továbbképzésének fejlesztése és kiterjesztése nélkül a tartalmi fejlesztések eredményei nem vagy csak nagyon kis hatékonysággal ültethetők át a gyakorlatba. A továbbképzési programokba célszerű beépíteni az iskolákkal kapcsolatban lévő vállalati szakoktatók és mesterek képzését és továbbképzését is.
A szaktárca illetékesei különösen fontosnak tartják a többszörösen hátrányos helyzetű, illetve a fogyatékos tanulók szakképzési szakaszba való eredményes bekapcsolódása szempontjából az elsősorban a tanulási hátrányok, másfelől a képességek szerint differenciált (felzárkóztató) képzést biztosító programok, tananyagok és módszerek fejlesztését, valamint a tanuló egyéni képességeihez, előrehaladási üteméhez igazodó tanulást segítő oktatási módszerek elterjedését. Ezen elemek bevezetésével kialakítható egy olyan rendszer, amely biztosítja a hátrányos helyzetű és fogyatékos tanulók, valamint a felzárkóztató oktatásban részt vevők számára is a munkaerőpiacon hasznosítható ismeretek, illetve egyszerű szakképesítések megszerzését. A hátrányos helyzetű, tanköteles kort betöltött, alapiskolai végzettséggel nem rendelkező fiatalokat képző szakiskolák számára megoldást jelenthet egy 1 éves felzárkóztató képzés kidolgozása, az OKJ-ban található szakképesítések belépési szintjeivel kapcsolatos előírások módosítása, szociálpedagógiai támogatással folyó tanártovábbképzés/alapképzés kidolgozása, bevezetése, a képzés speciális tárgyi feltételeinek fejlesztése.

A változás szükségességének könnyebb megértése, elfogadása és elfogadtatása, az átalakulási folyamat segítése céljából kiemelkedő jelentőségű a programban részt vevő szakiskolák vezetőségének felkészítése az iskolafejlesztési, képzési és módszertani változások kezdeményezésére, megtervezésére, menedzselésére. A szakiskolai menedzsment képzésének és továbbképzésének ki kell terjednie egyrészt a korszerű szakképző intézmény irányítási feladatainak az ellátására, másrészt a szakiskola képzési struktúrája (profil) kialakításának és módosításának tervezési, valamint végrehajtási felada-taira. Ezen képzésekbe - az iskolákhoz fűződő szoros kapcsolataik, érdekeik miatt - célszerű lehet bevonni az iskolák fenntartóinak, valamint a szakiskolákhoz kötődő egyéb szervezeteknek a képviselőit is. A fejlesztési programba bekapcsolódott intézmények vezetői (igazgató, pályaorientáció felelős, ifjúságvédelmi felelős, gyakorlati oktatásvezető), az intézmény fenntartójának képviselője, valamint (ha van) a bázisüzem gyakorlati oktatásért felelős személy bevonásával továbbképzés során fel kell készíteni az intézmény vezetőit a korszerű szakképző intézmény vezetői-irányítói feladatainak ellátására, a speciális pedagógiai módszereket igénylő (hátrányos helyzetű, fogyatékos) tanulók képzé-séből adódó feladatok megoldására is.

Az ún. önfejlesztő iskolamenedzsment kialakulásának elősegítésével megvalósítható, hogy a fejlesztési projekt befejezése után a programba bekapcsolódott szakiskolák vezetői a fejlesztés során elsajá-tított ismeretek, készségek, tapasztalatok birtokában képesek legyenek intézményüket önállóan úgy irányítani, hogy az intézmény tanulóinak lemorzsolódása folyamatosan csökkenő tendenciát mutas-son, továbbá a gazdasági információk figyelembevételével a mindenkori munkaerő-piaci igényeknek megfelelő képzettségű, felkészültségű munkaerőt bocsássanak ki. Az iskolai menedzsment hatékony működése érdekében, az eredményes működéshez nélkülözhetetlen információk fogadásához-nyújtásához egységes korszerű eszközrendszert is szükséges biztosítani, amely lehetővé teszi a programban részt vevő, illetve a programon kívüli intézmények között a fejlesztés során felhalmozódott pedagógiai-szakmai tudás rendszerezett formában való átadását, biztosítva a többi (társ)intézmény pedagógusai számára is a hozzáférhetőséget.

A program lebonyolítása során kiemelt fontosságúnak tartják a szakiskolai fejlesztés eredményes-ségének megítélésére alkalmas olyan mérőrendszer kifejlesztését és kipróbálását (monitoring), amely illeszkedik az iskolai minőségbiztosítás intézményi követelményeihez. A feladatok megvalósítása során elért eredmények regisztrálása és nyomon követése a pontos tájékozódást és tájékoztatást szolgálják. A szakiskolai képzési reform ismertté tétele érdekében szükséges a jelenben és jövőben érintetteket, valamint a szélesebb közvéleményt megfelelően tájékoztatni az átalakulási folyamatokról, a folyamatban lévő feladatokról, az elért és várható eredményekről, a fejlesztés hatásairól.
A kitűzött célok megvalósítása, a szakmai tartalmi és tárgyi fejlesztések segítségével el kell érni a szakiskolai képzés minőségének javulását, amely révén az új kondíciókkal működő intézmények lehetőséget kapnak presztízsük, elismertségük visszaszerzésére.


Ajanlott tanfolyamok

Német nyelvórák

Német nyelvből vállalok korrepetálást és felkészítést online, valamint személyesen. 12 éve beszélem a német nyelvet, ebből...

Tanulj angolt anyanyelvi magántanárral

Do you speak English at level B1 or higher?

...

ANGOL NYELVŰ IDEGENFORGALMI KÉPZÉS
ANGOL NYELVŰ IDEGENFORGALMI KÉPZÉS A magyar turisztikai szakmában egyedülálló, kizárólag angol nyelven folyó főiskolai szintű idegenforgalmi szakmai képzés az egész országban, 20 éves idegenforgalmi nemzetközi top menedzseri, többéves külföldön szerzett incentív, konferencia és...
Matematika korrepetálás, fizika korrepetálás

A nevem Terdik Szilárd. A középiskolát az érettségivel bezárólag 2002.-ben végeztem. Ezután felvételt nyertem az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának fizikus szakjára, melyet 2011-ben el is végeztem. Több éve segítek középiskolai diákoknak és egyetemi...

Beszélj angolul könnyedén

Beszédközpontú angol nyelvtanítás távoktatással, de Szegeden személyesen is, magánórai keretek között kezdőknek és haladóknak, gyerekeknek és...

Lélekmentor programsorozat

Lélekmentor (tanácsadó) programsorozat indul Bp-en.
...

Spanyol és portugál nyelvórák online

Spanyol és portugál nyelvórák online

 

A spanyol az életem, rajongok a spanyol nyelvért, kultúráért, és mindenért, ami ezzel kapcsolatos. 

Az ELTE spanyol szakán végeztem, többéves magántanítási múlttal rendelkezem, az óráimon próbálok a...

Kronobiológia-önismeret

Milyen felismerést ad Neked a kronobiológia?
...

Kommunikáció, andragógia, csapatépítés

Üdvözlöm,     

El Karamany Yaszin vagyok, kommunikációt, andragógiát oktattam a Szte-Bmi újságíró hallgatóinak. E munkám során magam is elvégeztem egy szerkesztő riporter tanfolyamot, hogy méginkább a tanulók igényeire tudjam szabni az oktatást...

LEARN HUNGARIAN EFFICIENTLY
LEARN HUNGARIAN EFFICIENTLY Hungarian teaching at all levels for individuals and companies. Personal and online education. Specialized terminology, conversation for everyday life situations, useful expressions and communicative competence. Well-tried comprehensive education...
Gazdasági angol nyelv, az angol mint idegen nyelv oktatása
Üdvözlöm, Nagy Péter vagyok, és 32 éves tanár vagyok. Angol tanári diplomámat az Egyesült Államokban szereztem, ahol 4 év gimnáziumot és 4 év egyetemet végeztem. Szakterületeim a gazdasági angol nyelv, az angol mint idegen nyelv oktatása, valamint a matematika. Jelenleg otthon...
Angol nyelvtanár korrepetálást, nyelvvizsgára felkészítést vállal.

Az órákról:
Az oktatás oldott hangulatban zajlik, hiszen fontos, hogy jól érezze magát a tanítvány. Az óráimról nem hiányozhatnak a kreativitást igénylő szituációs feladatok sem. Nagy hangsúlyt fektetek a beszédkészség fejlesztésére. Interaktívan, pörgősen szeretem...

Angol nyelvtanítás felnőtteknek és gyerekeknek

Németh Krisztina vagyok, és kb. 10 éve tanítom nagy lelkesedéssel az angol nyelvet felnőtteknek és gyermekeknek egyaránt. Dolgoztam nyelviskolában, gimnáziumban, óvodában és magántanítványokkal. Tanítottam itthon és külföldön: Argentínában és Indonéziában, valamint két...

Francia és latin korrepetálást és tanítást vállalok

Harmadéves francia-portugál szakos hallgatóként emelt szintű francia érettségivel és középfokú latin nyelvvizsgával francia és latin korrepetálást és tanítást vállalok.
Jelenleg alsó tagozatos és egyetemista tanítvánnyal is foglalkozom.
Időpont és helyszín...

MARKETINGTANULÁS ANGOLUL MAGÁNSZEMÉLYEKNEK ÉS CÉGEKNEK

MARKETINGTANULÁS ANGOLUL MAGÁNSZEMÉLYEKNEK ÉS CÉGEKNEK

Hatékony marketing oktatás üzletembertől angol nyelven magánszemélyeknek és cégeknek on line, Csillaghegyen ill. egész Budapesten, 20...

MAGYAR mint idegen nyelv tanítása,- angol,német, francia közvetítéssel! a KELETINÉL
Diplomás nyelvtanár külföldiek részére MAGYAR nyelv tanítást vállal a Keletinél 1500/45 perc Tapasztalat 25 év érd. Miklósné G.Zsuzsanna nyelvtanárnál
Angol oktatást és korrepetálást vállalok kezdőtől haladóig

Művészettörténet és angol szakos hallgató vagyok az ELTÉ-n. Angol oktatást és korrepetálást vállalok kezdőtől haladóig minden korosztály számára. Felsőfokú Cambridge nyelvvizsgával rendelkezem. Lendületes, beszéd centrikus óráimat kreatív feladatokkal, sokszínű...

Korrepatálást, angol nyelvvizsgára és állásinterjúra való felkészítést vállalok

1990 óta tartok magánórákat, eredeti végzettségem angol-német nyelvi szakfordító és idegen nyelvi levelező. 1994 óta rendelkezem angol és német nyelvű szakmai felsőfokú nyelvvizsgával. Kb. 3 évet töltöttem angol nyelvterületen. Vállalok korrepatálást, nyelvvizsgára és...

ANGOL NYELVŰ IDEGENFORGALMI KÉPZÉS

ANGOL NYELVŰ IDEGENFORGALMI KÉPZÉS A magyar turisztikai szakmában egyedülálló, kizárólag angol nyelven folyó főiskolai szintű idegenforgalmi szakmai képzés az egész országban, 20 éves idegenforgalmi nemzetközi top menedzseri, többéves külföldön szerzett incentív, konferencia...

Angol Ajkán

Angol tanítást bármely korosztálynak, valamint vizsgákra való felkészítést vállalok Ajkán és környékén. Érdeklődni a 06305737527 telefonszámon vagy a vajaivirag@freemail.com e-mail címen lehet.

Angol biológia és a matematika oktatás korrepetálás

Tanítási tapasztalattal rendelkező biológus hallgató vagyok, több évig tanultam Angliában, 17 évesen felsőfokú nyelvvizsgát tettem angolból. Az időbeosztásom rugalmas, és szívesen vállalok egészen pici gyerekektől kezdve nyelvvizsgára felkészülőket is (eddigi tanítványaim...

olasztanítás kezdőtől felsőfokig
Sokéves tapasztalattal rendelkező nyelvtanár vagyok, olasz nyelv oktatását vállalom kezdőtől felsőfokig (korrepetálás, közép-és emeltszintű érettségire, nyelvvizsgára felkészítés) Budapesten a XVII. kerületben. Tanítottam...
TURIZMUS SZAKDOLGOZATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS
TURIZMUS SZAKDOLGOZATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS Hatékony szakdolgozati segítség 20 éves nemzetközi turisztikai, 15 éves felsőfokú idegenforgalmi oktatói tapasztalattal, magyarul és angolul. Személyes és online konzultációk. Utazásszervezés-értékesítés, utazási irodai management, turizmus...
ANGOLTANÍTÁS HATÉKONYAN MAGÁNSZEMÉLYEKNEK ÉS CÉGEKNEK
ANGOLTANÍTÁS HATÉKONYAN MAGÁNSZEMÉLYEKNEK ÉS CÉGEKNEK Hatékony angol oktatás üzletembertől magánszemélyeknek és cégeknek Csillaghegyen ill. egész Budapesten, tízéves angol nyelvű főiskolai oktatási gyakorlattal. Személyes és online órák. Egyéni és csoportos foglalkozások bevált...
Angoltanár

Angol nyelvtanítás, korrepetálás, felkészítés nyelvvizsgára, állásinterjúra, közép és emelt szintű érettségire Szolnok belvárosában diplomás nyelvtanárral.
Tel.: 06702931507
E-mail: schbarna@freemail.hu



A Tanfolyamok.hu oldal Magyarország méltán legismertebb tanfolyamkereső oldala, ahol már több, mint tízezren találtak maguknak megfelelő tanfolyamot. Oldalunk kínálata az összes magyarországi településre kiterjed az adatbázisban egyaránt találsz vidéki és fővárosi tanfolyamokat, OKJ, ECDL, műszaki, gazdasági pénzügyi művészeti egészségügyi nyelvi képzéseket is. Oktatási intézményeknek, iskoláknak havonta egy darab hirdetés beküldése ingyenes, így biztosítva a kisebb oktatási cégek számára is egyenrangú megjelenést és az adatbázisunk tisztaságát. Partnereink: Amennyiben speciális képzéseket keresel nézd meg a szaktanfolyamok oldalt, ahol mindenféle felnőttképzési kínálat között válogathatsz, ha pedig kikapcsolódásra vágysz érdemes kipróbálni a legjobb ingyenes játékokat is...